Workshop: Försäljningsprocessen
Hur ser er försäljningsprocess ut idag? Är den modern och anpassad till de förändringar som sker. Hur är sådant som Social Selling och LinkedIn inkluderat i er process? Framförallt - är den anpassad till kunds köpprocess?
För att förbli relevant som säljorganisation behöver vi förstå hur kunder söker information, tar beslut och till slut köper de produkter och tjänster som vi säljer. Genom att analysera hur ni positionerar företaget och era tjänster utifrån ett upplevt kundvärde kan vi hjälpa er att effektivisera säljprocessen för att anpassa dessa till kundens köpprocess och på så sätt kunna påverka kundens beslut.
Så här går workshopen till
En modern säljprocess tar till vara det som fortfarande fungerar och adderar det nya som effektiviserar processen. Under vår workshop kommer vi att tillsammans med dig som försäljningschef gå igenom hur er försäljningsprocess ser ut. Vi tittar på vilka milstolpar er säljprocess består av och vad som behöver hända i nästa steg för att driva försäljningen framåt. Är det olika stegen i er process statiska eller dynamiska? Är dessa steg kopplade till aktiviteter som kunden genomför eller handlar det om vad säljarna gör?
Vi kommer att titta på hur andra framgångsrika organisationer driver sina försäljningsprocesser och anpassa detta till er verklighet och koppla detta mot er målgrupp. Glöm aldrig - det finns inte en säljprocess som fungerar för alla!
Efter workshopen får du följande
- En tydlig och strukturerad process för hur du med hjälp av din säljprocess möter dina kunder i rätt skede med rätt budskap
- En dynamisk process som är direkt kopplad till aktiviteter som kunden behöver genomföra för att affären ska flyttas framåt
- En enkel men kraftful metodik kring hur du jobbar med prospektering, behovsanalys och avslut, allt i den tydligt definierad och dokumenterad process som kan föras in i dett CRM
- En försäljningsprocess som är sammankopplad med marknadsföringen
- En modern säljprocess som inkluderar nya angreppsätt som social selling och värdeskapande som en naturlig del av processen
- En process som få nya säljare upp på banan snabbare, samtidigt som säljprocessen effektiviserar genom att tydlig diskvalificera affärer som inte kommer att vara lönsamma i längden
- Träffsäkra prognoser på försäljningen
- En säljavdelning som jobbar med rätt saker och där fler når sin säljbudget
Är du intresserad av att prata försäljningsprocess med oss och veta mer om våra workshops där vi bygger försäljningsprocessen med våra kunder? Fyll i dina uppgifter i formuläret så kontaktar vi dig.
Anmäl dig i formuläret till höger så kontaktar vi dig med planering av datum för genomförande.