Webinar: Highlights från Gartners globala sälj-och marknadsevent

Komplex B2B försäljning är annorlunda!

 

Gartner-Sales-Marketing-Event

 

För ett tag sedan var vi på Gartners Sales and Marketing Summit i Las Vegas för att ta del av de senaste trenderna inom marknadsföring och försäljning. Som de flesta Gartner-event så var det mycket statistik och data som presenterades och en hel del intressanta “findings” som kommit ur alla de globala projekt som Gartner har med olika kunder, de flesta väldigt stora företag.

För er som inte känner till det så är ju Brent Adamsson som numera är en del av Gartner, en av författarna till The Challenger Sales. Förutom Brent så var även Daniel Pink på plats och talade om sin nya bok When.
 
Några intressanta ämnen som behandlades under eventet som vi pratar om i webinaret:
 
  • SDR-rollen
  • Thought Leadership
  • Skillnaden mellan Sales Enablement och Buyer Enablement
  • Hur du säljer en komplex produkt mot beslutsfattare (idag är det upp emot 20 beslutsfattare involverade i ett komplext B2B-beslut)
  • Datadriven marknadsföring och försäljning
  • Hur du designar din webb för att stötta kundresan för en komplex B2B-kund

Webinaret har redan varit men anmäl dig genom att fylla i formuläret och se det inspelade webinaret direkt!

 


 

Ta del av inspelat webinar